Vilka är era viktigaste mätpunkter?

Ett arbete med sökmotoroptimering och webbanalys innebär ständiga rapporter till kunder. Rapporter som är fullproppade med siffror och grafer som pekar både upp och ibland ner (ja det har hänt en gång faktiskt). Vi gillar rapporter och siffror, är proffs på Google Analytics, och skickar gärna över statistik om er webbplats som ni vill veta mer om. Men det blir ofta väldigt mycket siffror och grafer, även för oss.

Vi rekommenderar därför alltid att tillsammans med dig som kund plocka ut några viktiga mätpunkter som går att följa genom hela projektet. Nyckeltal där det finns tydliga gemensamma mål att sträva efter. Är det en e-handel är ofta konverteringen värd att följa, men det finns många andra mätpunkter som tydligt kan definieras och som vi tillsammans arbetar med för att förbättra. Kanske vill ni ha fler läsare till nyhetsbrevet? Eller varför inte fler besökare till er företagsblogg?

Finns det relevanta mätpunkter och nyckeltal att följa blir det enklare för dig som kund att se hur väl satsningen på SEO och CRO lönar sig. Frågan är vilka som är era viktigaste mätpunkter? Beställ en gratis webbplatsanalys här nedan eller kontakta oss så tar vi tillsammans fram en väl fungerande strategi för din marknadsföring!

Få NOGA NEWS direkt i din inkorg. Anmäl dig idag.