Bli vass på Sökmotoroptimering – SEO är inte någon rocket-science!

Jag antar att även du vill synas bättre? Det vill nästan alla. För det är just det sökmotoroptimering handlar om.
Att lyckas maximera sin synlighet i sökmotorernas organiska träfflista. Eller misslyckas.

Ärligt talat. Sökmotoroptimering är verkligen ingen rocket-science. Det handlar om att du ska synas framför dina konkurrenter när någon söker efter det du erbjuder. Det är ju din webbplats besökarna ska hamna på. Oavsett om du säljer skjortor eller hudvårdsprodukter. Eller erbjuder tjänster. Svårare än så är det inte. Det finns absolut ingen anledning att krångla till det.

Däremot finns det några viktiga saker som jag vill att du lägger på minnet. Troligen kan nästan vilken SEO-byrå som helst hjälpa dig till bättre synlighet genom sökmotoroptimering. Ja, så är det faktiskt. Men oftast är det inte där skon klämmer.

Tricket är att arbeta med sökmotoroptimering på rätt sätt. Med rätt metoder. Sökmotoroptimering som bygger upp ett långsiktigt värde. För din skull. Och då är det givetvis viktigt att välja rätt partner. Så välj din partner med omsorg.

Välj ett upplägg där allt arbete som utförs stannar hos dig som kund. Långt bort från billiga hyrlänkar och kortsiktiga genvägar. Ställ krav på att pengarna som investeras i sökmotoroptimering ska generera mer tillbaka till dig i form av fler affärer.

Allt annat är helt enkelt för dåligt.


Sökmotoroptimering tillsammans med en vass strategi för att få dina besökare att bli kunder är en riktigt kraftfull kombination. Sen kommer det riktigt roliga. Affärerna. Hör av dig, så vi gärna mer om hur vi kan hjälpa dig med sökmotoroptimering som verkligen ger dig mer tillbaka.


Läs mer om hur vi jobbar med sökmotoroptimering (SEO)

#
17 Aug: Tre misstag vi ser allt fler begå som kan skada din SEO
Vi ser tyvärr ofta några vanliga misstag vid lansering av webbplatser som kan få förödande konsekvenser för positioneringen i sökmotorerna. I det här inlägget tänker jag redogöra för vilka några av dessa trender är och varför de kommer hämma din sökmotoroptimering.
#
29 Maj: Google och besökaren – den eviga kompromissen
Vad är du villig att kompromissa med för att Google ska ranka din sajt högre? Och tvärtom, vad är du villig att skippa för att besökaren ska få en bättre upplevelse? Vi ställs dagligen inför det här bekymret. Och det är lika lurigt varje gång.
#
17 Feb: Öka konverteringen för din e-handel – Del 2: Fyra smarta verktyg
Jag har valt ut fyra olika verktyg/tillvägagångssätt/metoder som du kan ta hjälp av för att förstå din data, din trafik och dina besökare. Dessa hjälpmedel kan användas för att förstå dessa tre viktiga element i din e-handel och förstå vad dina kunder sysslar med i djungeln av sidor som är din butik.