Pressmeddelande – Jönköpingsföretag bland de främsta på sökmotoroptimering

Att synas på internet är idag helt avgörande för många företag. Inte minst gäller det att synas i sökningarna på Google. Noga arbetar med synlighet på internet, bland annat genom etisk sökmotoroptimering. De hjälper kunderna att synas högt upp i sökträfflistan och på så sätt få mer trafik till sina webbplatser. Enligt Google tillhör Noga idag de främsta aktörerna i Sverige och vid en sökning på ordet “sökmotoroptimering” bekräftas detta.

“Googles uppgift är att alltid presentera det mest relevanta sökresultatet vid en sökning – en uppgift som inte alltid är lätt. Även om vi idag gör mer specifika sökningar än vad vi gjorde för ett par år sedan behöver ändå många hjälp med att förbättra sin synlighet. Man kan säga att vi gör det lite enklare för Google att förstå vad webbplatsen verkligen handlar om och ser till att Google värderar sajten på ett korrekt sätt. När Google förstår att din webbplats är relevant vid en sökning, visas just din sajt, högt upp i träfflistan”

säger Alexander Edsmyr, teknisk chef på Noga i Jönköping.

Noga har arbetat med synlighet på internet sedan 2009 och har den senaste tiden märkt av en ökad efterfrågan av deras tjänster. Därför har bolaget nyligen anställt ytterligare tre personer och flyttat till ett nytt, större kontor uppe på A6-området.

Få NOGA NEWS direkt i din inkorg. Anmäl dig idag.