Strategibyrån NOGA producerar podd tillsammans med Placebrander

Letar du efter bra sommarlyssning? Vad passar bättre att lyssna på i hängmattan än en riktigt intressant podd? Vi på NOGA vill tipsa om en podd som vi har haft den stora glädjen att producera tillsammans med vår kund Placebrander.

– Det finns många poddar om marknadsföring, men inte alls lika mycket inom platsmarknadsföring. Därför känns det jätteroligt att kunna lansera den här podden, säger Helena Nordström på Placebrander.

Placebranderpodden – en podd om platsmarknadsföring släpps i fem delar  nu under sommaren och i varje avsnitt kommer Helena Nordström från Placebrander och Håkan Montelius från NOGA gå på djupet i ämnet platsmarknadsföring. I podden reder de ut frågor som hur man hittar en plats själ, hur man lockar stjärnkockar till ödsliga öar i Nordnorge, vilka skor man egentligen ska ha på sig i Nässjö och hur mycket det faktiskt regnar i Borås. Frågor man alltid gått och undrat över!

– Vi benar ut hur du gör för att attrahera invånare, besökare och investeringar till en plats. En plats kan vara ett besöksmål, en stad eller stadsdel, ö, kommun, region eller ett land. Och alla som bor och verkar på platsen har ju faktiskt glädje av att platsen är attraktiv och intressant för omvärlden, säger Helena Nordström.

Podden gästas av allt ifrån forskare, entreprenörer, eldsjälar och destinationsutvecklare som alla delar med sig av sina erfarenheter och kunskaper. Vill du lära dig mer om platsmarknadsföring är detta podden för dig!

Du hittar Placebranderpodden antingen här eller på Itunes, Acast eller Spotify. Podden har producerats av Strategibyrån NOGA och spelats in i vår nya studio i Jönköping. Vi på NOGA är så klart extra stolta eftersom detta är vår första poddproduktion – men inte den sista! Håll utkik i poddspelaren framåt hösten, då producerar vi nämligen flera nya spännande poddar…

Med detta vill vi också passa på att önska dig trevlig lyssning och en riktigt glad sommar!

Få NOGA NEWS direkt i din inkorg. Anmäl dig idag.