Ökad försäljning med förbättrade annonstexter i Google Ads

Det var 2016 som Google uppdaterade annonsformatet på sina textannonser och ”utökade textannonserersatte det gamla formatet för Google Ads. Nu i dagarna har Google ytterligare förbättrat möjligheten för annonsörerna i söknätverket. Google har utökat textannonserna genom att lägga till en tredje rubrikrad och en extra beskrivningsrad.

utökad textannonsMed mer textutrymme i annonserna kan du nu inkludera fler försäljningsvänliga argument än tidigare. Vi vet ju av erfarenhet att informativa och innehållsrika annonser har en positiv effekt på klickfrekvensen. Ökad klickfrekvens är tecken på god relevans men även på en stärkt konkurrenskraft.

Det är fortfarande obligatoriskt med två rubriker och en beskrivningsrad, men genom att även använda det extra utrymmet får du ännu större möjlighet att nå ut med ditt budskap. Den extra rubriken är på upp till 30 tecken och beskrivningsraden på upp till 90 tecken. Det är inte säkert att den extra beskrivningsraden alltid kommer visas, men vi rekommenderar dig ändå att testa denna möjlighet till mer informativa annonser.

Men tänk även på att om du uppdaterar dina existerande annonser direkt så kommer du förlora värdefull, historisk data. Det bästa sättet är därför att testa det nya formatet genom att pausa dina gamla annonser och skapa helt nya.

Lycka till med det nya Google Ads-formatet!

Få NOGA NEWS direkt i din inkorg. Anmäl dig idag.