NOGA NEWS

noga.se/integritet kan du läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter.

#
30 Aug: Ökad försäljning med förbättrade annonstexter i Google Ads

Det var 2016 som Google uppdaterade annonsformatet på sina textannonser och ”utökade textannonser” ersatte det gamla formatet för Google Ads. Nu i dagarna har Google ytterligare förbättrat möjligheten för annonsörerna i söknätverket. Google har utökat textannonserna genom att lägga till en tredje rubrikrad och en extra beskrivningsrad. Med mer textutrymme…

#
06 Jul: 4 tips på hur du blir en skickligare filmfotograf

På sociala medier ser vi idag mer film än någonsin. Och det är inte så konstigt. Vi tittar ju mer än gärna på film – nästan oberoende av innehåll. Det gör film till ett oslagbart medium med högt obs-värde. Eftersom vi är så vana vid att se på film, så…

#
29 Maj: GDPR för marknadsförare – del 2

Som marknadsförare i dag är det oundvikligt att hantera personuppgifter. Men hur förändrar GDPR hur vi får jobba med personuppgifter? Vad måste jag göra efter den 25 maj 2018? Allt som kan identifiera eller kopplas till en identifierad fysisk person räknas som en personuppgift. Men hur ser det ut framöver? Får…

#
21 Maj: GDPR handlar om att sätta värde på personuppgifter

Uppdaterad integritetspolicy, ny cookie-banner och nya avtal med underleverantörer. Det är bara några av alla åtgärder som borde vara på plats till 25 maj. Realistiskt kommer kanske inte allt hinnas klart tills dess, men det känns i alla fall bra och viktigt att ha påbörjat arbetet med att ta kontroll…

#
21 Maj: GDPR för marknadsförare – del 1

Redo för nya rutiner? 25 maj ändras reglerna för hur personuppgifter får samlas in, användas och behandlas av företag. Du funderar kanske på om just du behöver göra något väldigt annorlunda framöver? Som marknadsförare i dag är det oundvikligt att hantera personuppgifter. Här kommer del 1 (av 2) i GDPR…

#
03 Maj: GDPR: Så här sparar du minimalt med personuppgifter i Analytics

Som bekant börjar den nya personuppgiftslagen, GDPR, gälla den 25 maj. Vad innebär detta för användandet av Google Analytics, det verktyg som de flesta använder för att spåra och mäta besök på webbplatser? Du kan lugnt fortfarande använda Google Analytics, men det finns några frågor du bör vara medveten om…

#
30 Apr: Såhär blir språket en framgångsfaktor

Du ökar din webbplats chanser att synas bättre på Google genom att skriva texter på rätt språk. Var noga med hur du använder språket och nå en större skara potentiella kunder. Skriv på tyska för tyskar Allt fler företag som vill etablera sig utanför Sverige väljer bort det svenska språket…

#
05 Apr: Googles “Mobile First” ritar om sökresultatet!

Google har i dagarna meddelat att de nu påbörjat förändringen för hur de indexerar webbplatser. Mobile First-indexing innebär att Google använder den mobila versionen av en webbsida för indexering och ranking istället för desktopversionen, för att bedöma en sidas relevans för användaren. Det här är en stor förändring som följer…

#
08 Mar: Facebook tar upp kampen mot LinkedIn – Lanserar Facebook Jobs

Med en andel på 74 % av svenska internetanvändare är Facebook idag den största sociala plattformen i Sverige. Den andelen lär knappast minska med nya lanseringen “Facebook Jobs”. Med Facebook Jobs – som är en direkt konkurrent till sajten LinkedIn – kan du som annonsör nå specifika målgrupper med dina…

#
13 Dec: Så påverkar AdWords din organiska trafik

En fråga som ofta dyker upp är huruvida en ökad eller minskad budget för Google Adwords påverkar den organiska trafiken och arbetet med SEO. Det här är ofta en källa till missförstånd, så det är dags att reda ut det. Det enkla svaret är nej – det finns ingen direkt påverkan mellan organisk och…

Läs om sökmotoroptimering (SEO), konverteringsoptimering (CRO), Google AdWords (och Google Shopping såklart),
sociala medier så som Facebook  och Instagram etc. Innehållet är inte copyrightskyddat. Det innebär att du är fri att
använda dig av materialet som du vill. I det läget uppskattar vi dock en tillbaka-länk till oss.