NOGA NEWS

Läs om sökmotoroptimering (SEO), konverteringsoptimering (CRO), Google AdWords (och Google Shopping såklart),
sociala medier så som Facebook  och Instagram etc. Innehållet är inte copyrightskyddat. Det innebär att du är fri att
använda dig av materialet som du vill. I det läget uppskattar vi dock en tillbaka-länk till oss.
#
06 Jul: 4 tips – bli bättre på att filma

På sociala medier ser vi idag mer film än någonsin. Och det är inte så konstigt. Vi tittar ju mer än gärna på film – nästan oberoende av innehåll. Det gör film till ett oslagbart medium med högt obs-värde. Eftersom vi är så vana vid att se på film, så…

#
14 Jun: 4 SEO-tips på hur du drar bättre nytta av nya Google Search Console

Nyligen lanserade Google en ny version av Search Console, tidigare benämnd Web Master Central. Det är fortfarande en Beta-version och alla funktioner har inte släppts än. Den äldre versionen finns kvar men det är absolut värt att prova den nya. Det är vår uppfattning att förändringen är till det positiva…

#
29 Maj: GDPR för marknadsförare – del 2

Som marknadsförare i dag är det oundvikligt att hantera personuppgifter. Men hur förändrar GDPR hur vi får jobba med personuppgifter? Vad måste jag göra efter den 25 maj 2018? Allt som kan identifiera eller kopplas till en identifierad fysisk person räknas som en personuppgift. Men hur ser det ut framöver? Får…

#
21 Maj: GDPR handlar om att sätta värde på personuppgifter

Uppdaterad integritetspolicy, ny cookie-banner och nya avtal med underleverantörer. Det är bara några av alla åtgärder som borde vara på plats till 25 maj. Realistiskt kommer kanske inte allt hinnas klart tills dess, men det känns i alla fall bra och viktigt att ha påbörjat arbetet med att ta kontroll…

#
21 Maj: GDPR för marknadsförare – del 1

Redo för nya rutiner? 25 maj ändras reglerna för hur personuppgifter får samlas in, användas och behandlas av företag. Du funderar kanske på om just du behöver göra något väldigt annorlunda framöver? Som marknadsförare i dag är det oundvikligt att hantera personuppgifter. Här kommer del 1 (av 2) i GDPR…

#
03 Maj: GDPR: Så här sparar du minimalt med personuppgifter i Analytics

Som bekant börjar den nya personuppgiftslagen, GDPR, gälla den 25 maj. Vad innebär detta för användandet av Google Analytics, det verktyg som de flesta använder för att spåra och mäta besök på webbplatser? Du kan lugnt fortfarande använda Google Analytics, men det finns några frågor du bör vara medveten om…

#
30 Apr: Såhär blir språket en framgångsfaktor

Du ökar din webbplats chanser att synas bättre på Google genom att skriva texter på rätt språk. Var noga med hur du använder språket och nå en större skara potentiella kunder. Skriv på tyska för tyskar Allt fler företag som vill etablera sig utanför Sverige väljer bort det svenska språket…

#
05 Apr: Googles “Mobile First” ritar om sökresultatet!

Google har i dagarna meddelat att de nu påbörjat förändringen för hur de indexerar webbplatser. Mobile First-indexing innebär att Google använder den mobila versionen av en webbsida för indexering och ranking istället för desktopversionen, för att bedöma en sidas relevans för användaren. Det här är en stor förändring som följer…

#
13 Dec: Så påverkar AdWords din organiska trafik

En fråga som ofta dyker upp är huruvida en ökad eller minskad budget för Google Adwords påverkar den organiska trafiken och arbetet med SEO. Det här är ofta en källa till missförstånd, så det är dags att reda ut det. Det enkla svaret är nej – det finns ingen direkt påverkan mellan organisk och…