Nå nya målgrupper med skulle
vilja
 bli
 din viktigaste partner.

Är du marknadschef eller på annat sätt ansvarig för bolagets marknadsföring? Vi är intresserade av att inleda nya samarbeten med dig som vill utveckla din affärsverksamhet med hjälp av digital marknadsföring. Ring oss på 010-33 00 050 eller skicka ett mejl på case@noga.se och berätta om dina önskemål, din verksamhet och dina affärsmål, så tar vi gärna en diskussion. Välkommen att höra av dig!

KONTAKTA OSS
Du når oss alltid på mejl@noga.se
 och vardagar mellan 8-17 når du oss även på telefon 010 – 33 00 050.

BESÖK OSS
Vi tar normalt emot bokade besök på vårt huvudkontor på Bataljonsgatan 8 i Jönköping. Just nu är vi lite restriktiva med fysiska möten och träffas hellre via webbmöten. Kontakta oss så diskuterar vi vidare.

PERSONUPPGIFTER
När du kontaktar oss behöver vi behandla dina personuppgifter. Och genom att kontakta oss samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter. I vår integritetsspolicy kan du läsa om hur behandlingen går till.

ANSÖKAN OM ARBETE & PRAKTIK

Har du frågor gällande arbete eller praktikplats? Vi söker ständigt efter fler talanger som kan förstärka vårt team av strateger och under både vår och höst erbjuder vi möjlighet till praktik för högskole- och yrkesstuderande.

För att din ansökan om arbete eller praktik ska behandlas behöver den vara skriven på svenska och innehålla namn, ålder, kontaktuppgifter, CV och ett kort personligt brev där du beskriver dig själv och förklarar hur just du kan bidra till att göra Noga lite vassare.

För att söka arbete mejlar du oss på jobb@noga.se. Söker du praktik så skickar du ett mejl på praktik@noga.se.
Undvik att skicka onödiga personuppgifter som personnummer.

Bataljonsgatan 8
553 05 Jönköping

Gör besökarna till konverterande kunder.

CRO, eller konverteringsoptimering som det heter på svenska, handlar om att optimera en webbplats för att förmå besökarna att konvertera. Och det givna konverteringsmålet för en e-handelssajt är naturligtvis genomförande av köp, men för de flesta andra webbplatser gäller helt andra mål. Genom att optimera webbplatsen mot måluppfyllelse skapas verklig affärsnytta.
Konverteringsoptimering – optimering för lönsamma affärer
Nästan all digital annonsering och sökmotoroptimering går ut på att få människor att besöka din webbplats. Det är naturligtvis ett mycket viktigt första mål, men leder nödvändigt vis inte till någon direkt affärsnytta. För då krävs det mer än ett besök på webbplatsen. Det är här betydelsen av konverteringsoptimering spelar in. När besökaren väl landat på din webbplats, vad händer egentligen då? Ett ensidigt fokus på att “driva trafik” till webbplatsen riskerar att bli en onödigt kostsam historia. Även om du idag inte säljer direkt på nätet så har din webbplats ändå potential att skapa affärer. Fokus behöver därför ligga på att försöka förmå besökarna att även bli kunder. Exempelvis är leads-generering ett sådant affärsmål och offertförfrågan ett annat. Naturligtvis kan det även handla om att skapa intresse och få kontakt med potentiella framtida medarbetare.
VINN slaget PÅ WEBBPLATSEN
När du väl har fått in en massa relevanta besökare till din webbplats gäller det att även få dem att slutföra affärsmålet – köpa en vara, ta kontakt, ladda hem en broschyr eller be om en offert. Tänk dig en fysisk butik, med just de varor du är intresserad av – placerade längst bak i butiken. Bakom en stängd och låst dörr. Inte lätt att få dig att ta steget att bli kund med de förutsättningarna. Tänk dig nu även ett annat alternativ där det första du ser, när du kommer in i butiken, är just de produkter du letar efter. Eller att du direkt får svar på dina viktigaste frågor. På samma sätt behöver vi tänka när det gäller webbplatsen. För naturligtvis ökar konverteringschansen då betydligt.
Arbeta med mikromål & ux
Genom att leda besökarna till att ta flera små steg (mikromål) kan vi successivt även leda dem till huvudmålet. Men det här kräver både förtroende och en god användarupplevelse (UX). Genom att studera webbplatsbesökarnas beteende och löpande göra konverteringsförbättrande justeringar, ökar vi successivt konverteringsgraden.
marketing is testing
I CRO-arbetet behöver vi hela tiden testa olika teser och mäta dess utfall. Ofta handlar det om jämförande testning, så kallade A/B-tester. Målet med vår analys och testning är att hitta de förbättringar som ger fler affärer. De justeringar som gör att fler av besökarna tar steget och konverterar. Det är ett arbete som ofta betalar sig mycket bra.
ta med cro-perspektivet vid SEO
Eftersom även sökmotoroptimering handlar om att optimera webbplatsen och dess innehåll, så påverkar SEO även förutsättningarna för konvertering. Därför är det smart och effektivt att även ta med CRO-tänket, redan i SEO-arbetet – och vise versa.
analys med fokus på CRO & SEO
Genom att låta en erfaren digital strateg analysera din webbplats, utifrån organisk synlighet (SEO) och konverteringsförmåga (CRO), får du en klar bild av möjliga förbättringar. Våra analyser redovisar aktuell status med eventuella problem på webbplatsen och innehåller även en konkret lista på förbättringsförslag som lönar sig att genomföra. Hör av dig till oss för analys och hjälp med att få dina besökare att bli kunder.
KONTAKTA OSS Direkt!