KLIENT / LAGA
Ökad försäljning av bildelar online
Lagagruppen grundades år 2000 och har sedan dess vuxit till en av de största aktörerna på begagnatmarknaden. År 2004 lanserades webbplatsen laga.se och har sedan starten varit det självklara alternativet för såväl verkstads- som privatkunder. Vi finns representerade i hela landet genom våra anslutna bildemonteringar och LAGA-verkstäder.
KLIENT / LAGA
Ökad försäljning av bildelar online
Lagagruppen grundades år 2000 och har sedan dess vuxit till en av de största aktörerna på begagnatmarknaden. År 2004 lanserades webbplatsen laga.se och har sedan starten varit det självklara alternativet för såväl verkstads- som privatkunder. Vi finns representerade i hela landet genom våra anslutna bildemonteringar och LAGA-verkstäder.
Smarta online-kampanjer för maximal försäljning

Men begagnade bildelar, säger du, går det verkligen sälja online? Ja, det gör det faktiskt. Varje produkt är dock unik och finns alltså endast i ett enda exemplar. Eftersom begagnade reservdelar dessutom varierar i kvalitet, slitage och i vissa fall utseende ställs höga krav på ett smart urvalssystem. Det gör att det inte riktigt fungerar att visa upp schyssta produkter i ett snyggt annonsflöde – för helt plötsligt är de sålda. Istället måste vi bygga varumärket, tänka långsiktigt och arbeta med olika typer av remarketing. En stor del handlar om att göra varumärket starkare online, och inte om att sälja så mycket som möjligt av en viss produkt.

NOGA är sedan 2013 LAGA-gruppens strategiska partner. Våra insatser inkluderar bland annat SEO, CRO, Programmatic, Facebook Ads och SEM. 

Smarta online-kampanjer för maximal försäljning

Men begagnade bildelar, säger du, går det verkligen sälja online? Ja, det gör det faktiskt. Varje produkt är dock unik och finns alltså endast i ett enda exemplar. Eftersom begagnade reservdelar dessutom varierar i kvalitet, slitage och i vissa fall utseende ställs höga krav på ett smart urvalssystem. Det gör att det inte riktigt fungerar att visa upp schyssta produkter i ett snyggt annonsflöde – för helt plötsligt är de sålda. Istället måste vi bygga varumärket, tänka långsiktigt och arbeta med olika typer av remarketing. En stor del handlar om att göra varumärket starkare online, och inte om att sälja så mycket som möjligt av en viss produkt.

NOGA är sedan 2013 LAGA-gruppens strategiska partner. Våra insatser inkluderar bland annat SEO, CRO, Programmatic, Facebook Ads och SEM.