Nå nya målgrupper med skulle
vilja
 bli
 din viktigaste partner.

Är du marknadschef eller på annat sätt ansvarig för bolagets marknadsföring? Vi är intresserade av att inleda nya samarbeten med dig som vill utveckla din affärsverksamhet med hjälp av digital marknadsföring. Ring oss på 010-33 00 050 eller skicka ett mejl på case@noga.se och berätta om dina önskemål, din verksamhet och dina affärsmål, så tar vi gärna en diskussion. Välkommen att höra av dig!

KONTAKTA OSS
Du når oss alltid på mejl@noga.se
 och vardagar mellan 8-17 når du oss även på telefon 010 – 33 00 050.

BESÖK OSS
Vi tar normalt emot bokade besök på vårt huvudkontor på Bataljonsgatan 8 i Jönköping. Just nu är vi lite restriktiva med fysiska möten och träffas hellre via webbmöten. Kontakta oss så diskuterar vi vidare.

PERSONUPPGIFTER
När du kontaktar oss behöver vi behandla dina personuppgifter. Och genom att kontakta oss samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter. I vår integritetsspolicy kan du läsa om hur behandlingen går till.

ANSÖKAN OM ARBETE & PRAKTIK

Har du frågor gällande arbete eller praktikplats? Vi söker ständigt efter fler talanger som kan förstärka vårt team av strateger och under både vår och höst erbjuder vi möjlighet till praktik för högskole- och yrkesstuderande.

För att din ansökan om arbete eller praktik ska behandlas behöver den vara skriven på svenska och innehålla namn, ålder, kontaktuppgifter, CV och ett kort personligt brev där du beskriver dig själv och förklarar hur just du kan bidra till att göra Noga lite vassare.

För att söka arbete mejlar du oss på jobb@noga.se. Söker du praktik så skickar du ett mejl på praktik@noga.se.
Undvik att skicka onödiga personuppgifter som personnummer.

Bataljonsgatan 8
553 05 Jönköping

NÅ DIN PUBLIK med INSTAGRAM-annonser.

Med över 500 miljoner Instagram-konton finns det fantastiska möjligheter för företag att synas. Vare sig du vill öka medvetandet om ditt varumärke, få besök till din webbplats eller vill sälja direkt med Instagram Shopping, så är Instagram den plattform du verkligen vill synas på. Genom att synas på Instagram når du en väldigt bred publik.
ANNONSERA PÅ INSTAGRAM med visuellt fokus
I huvudsak finns det två olika platser att annonsera på. Antingen så syns din annons i flödet och kommer upp som ett helt vanligt inlägg, eller så kan annonsen visas i Instagram Stories. Så hur kan annonserna utformas? Det finns tre varianter av annonser du kan marknadsföra på Instagram Ads: fotoannonser, fotoannonser i bildspel (carousel), och videoannonser (upp till 60s långa). ). På Instagram är det extra viktigt att tänka på hur dina annonser rent grafiskt ser ut, speciellt då Instagram som kanal fokuserar på det visuella. Annonser som fungerar bra på Facebook behöver inte nödvändigtvis ge samma resultat på Instagram. Här gäller det att tänka till så att annonsen har rätt format, att man inte använder för mycket text utan fokuserar på en snygg och visuellt tilltalande design.
Nå utvalda målgrupper med Instagram Ads
Även när vi annonserar på Instagram så använder vi Facebook pixel för målgruppsurval. Det fungerar fantastiskt bra eftersom de två plattformarna är integrerade och ägs av Facebook. Det innebär att du kan använda dina anpassade målgrupper som du idag använder på Facebook – även på Instagram. Men du kan även använda Instagram till att skapa intresse för företaget genom att visa en snygg film eller bild för en kall, men relevant målgrupp och på så sätt skaffa fler personer till målgrupperna.
annonsera på INSTAGRAM STORIES eller i flödet?
Stories-annonserna spelas upp i skarven mellan de “vanliga” stories-inläggen och är ett av flera sätt att synas med annonser på Instagram. När man väljer annonsplacering på Instagram är det viktigt att tänka på att formaten för flödes-annonser och Stories-annonser är olika och att annonserna behöver ha rätt format för att se bra ut. Ska man då välja placering i flödet eller på Stories? – ja, det gäller helt enkelt att testa vilken placering som ger bäst resultat då personer i målgrupperna har olika beteenden.
Sälj med INSTAGRAM shopping
Så vad är egentligen Instagram Shopping? Det är en lösning för att dina kunder enkelt ska kunna köpa det de ser i sitt flöde. Instagram själva beskriver Instagram Shopping som “En värld av shoppingfunktioner som använder människors befintliga beteenden och förvandlar ditt företags Instagram-konto till ett skyltfönster med köpfunktion.” Här kan du som e-handlare sälja mer.
Facebook eller Instagram?
Ofta behövs både Facebook och Instagram för att nå så många relevanta personer som möjligt. Det är också bra att finnas på flera olika kanaler eftersom vi som människor beter oss olika och dessutom befinner oss i olika stadier i kundresan. Ett bra sätt att ta reda på var en annons eller ett budskap passar bäst är genom att A/B-testa annonserna. Det ger värdefull feedback på vad som fungerar bäst på Instagram, jämfört med Facebook.
Du är vamt välkommen att kontakta oss om du vill prata mer om Instagram-annonsering och kundresan. Hör av dig!
KONTAKTA OSS Direkt!