Google Ads – kraftull SEM som driver trafik

Varje dag görs över 4 miljoner sökningar på google.se. Hur många som letar efter just dig beror givetvis på en massa saker.
Men antagligen är det i alla fall några stycken som är intresserade. Eller kanske riktigt många. Borde vi inte ta reda på det?

Annonsering i sökmotorer är egentligen inget nytt. Det handlar om att du ska synas i sökmotorerna – när någon söker efter det du erbjuder. Då är det är ju din webbplats besökarna ska hamna på. Sökmotorannonsering fungerar fint. Åtminstone om du har gjort jobbet med att sätta upp kampanjer och annonser på ett bra sätt. Men sökmönstret och beteendet på nätet förändras mycket snabbt. Då gäller det att hela tiden underhålla och utveckla annonskampanjerna.

Locka kunder med Remarketing

Händer det att dina besökare ibland lämnar dig, utan att först ha handlat av dig? Med Remarketing – eller Retargeting som det också kallas – når du ett steg längre. Vissa av dina besökare kanske till och med lagt produkter i sin varukorg, men sen ändå inte riktigt tagit det där sista steget att checka ut. Men hjälp av Remarketing kan du visa riktade annonser för just dessa besökare. Med Remarketing-kampanjer når du dem på helt andra webbplatser såsom tex Facebook och Youtube. Tricket är givetvis att få dem att återvända till dig – och ditt erbjudande.

Konsten att vara relevant

Snacka om att bara visa sitt erbjudande för relevanta besökare! Med dynamiska funktioner kan du dessutom rikta individuella erbjudanden till besökare som lagt specifika produkter i sin varukorg. Vad sägs om att försöka fånga deras intresse, med exakt de produkter som de en gång lagt i din varukorg? Här finns stora möjligheter att höja din konverteringsgrad. Iallafall om du gör det på rätt sätt. Eller om du anlitar en vass partner. En Google Partner. Så här säger förresten Google om sina partners:

“Våra partner ligger steget före eftersom de arbetar direkt med Google. De har tillgång till utbildningar och produktnyheter och är alltid välunderrättade om vad som händer på Google. Låt en certifierad expert hantera din onlinemarknadsföring så att du kan koncentrera dig på verksamheten.”

Hör av dig så lovar vi att berätta mer om hur vi kan hjälpa er med Remarketing och Google Ads. En investering som ska ge mer tillbaka. Fler affärer till dig alltså.


Läs mer om hur vi jobbar med Google Ads

#
30 aug: Ökad försäljning med förbättrade annonstexter i Google Ads

Det var 2016 som Google uppdaterade annonsformatet på sina textannonser och ”utökade textannonser” ersatte det gamla formatet för Google Ads. Nu i dagarna har Google ytterligare förbättrat möjligheten för annonsörerna i söknätverket. Google har utökat textannonserna genom att lägga till en tredje rubrikrad och en extra beskrivningsrad. Med mer textutrymme…

#
13 Dec: Så påverkar AdWords din organiska trafik

En fråga som ofta dyker upp är huruvida en ökad eller minskad budget för Google Adwords påverkar den organiska trafiken och arbetet med SEO. Det här är ofta en källa till missförstånd, så det är dags att reda ut det. Det enkla svaret är nej – det finns ingen direkt påverkan mellan organisk och…

#
14 sep: Så här väljer du en optimal Google AdWords-budget
Eftersom Google AdWords ofta är det sista steget i konverteringstratten och samtidigt är väldigt mätbart brukar man säga att AdWords alltid ska löna sig med ett direkt konverteringsvärde. Det är en sanning med modifikation, för det finns givetvis tillfällen när du inte direkt kan räkna hem ett klick på AdWords.