Facebook Ads – nå rätt personer med precis rätt budskap i rätt tillfälle. 

Facebook är en kraftfull plattform. Få annonseringsplattformar ger dig som annonsör större möjligheter att nå helt rätt målgrupp.
Med hjälp av Facebooks egna spårningskod ”Facebook-pixeln” kan du dessutom nå personer som besökt din webbplats,
handlat av dig eller påbörjat ett köp de aldrig slutförde.Kombinera denna data med Facebooks egen Look-a-like-funktion och få fram den
procenten av Sveriges befolkning som liknar dina besökare eller kunder allra mest – och annonsera emot dem.

Om du bara är lite insatt i hur annonsering på Facebook funkar, så har du säkerligen insett att här finns potential för ökad räckvidd, omsättning och varumärkeskännedom. Men hur kommer man dit? Kanske har du testat att sätta upp en annons och inte fått det resultat du hoppats på. Men har du använt alla de verktyg och möjligheter som Facebook erbjuder? Troligtvis inte. För här finns massor att göra. Möjligheterna med Facebook Ads är enorma! 

Dessutom administrerar du ditt Instagram-konto i samma panel och gränssnitt som dina Facebook-annonser. Detta göra att du kan utnyttja alla dina målgrupper i både Facebook och Instagram. Allt för att du ska nå din målgrupp på deras hemmaplan. I deras plattform. I deras sociala medium.

Annonsering med Facebook Pixel

Att lägga in spårningskoden från Facebook, den så kallade “pixeln”, ser vi som ett måste om man ska få ut någonting av sin annonsering på Facebook. Med hjälp av en liten rad kod öppnar enorma möjligheter upp sig för dig.

Helt plötsligt kan du annonsera emot så mycket mer än bara specifika åldrar och intressen. Nu kan skapa annonser med remarketing, för att nå dina besökare. Eller varför inte använda Facebook Ads till att bygga en abandoned cart för att nå de som lämnat din varukorg utan att slutföra sitt köp.

På NOGA jobbar vi utifrån kundresan, där vi leder en besökare genom en hel resa. Från att skapa varumärkeskännedom till att skapa en konvertering. Med hjälp av Facebook Ads kan vi skapa leads with value och leda besökaren genom kundresan till det slutgiltiga målet.

Custom Audiences – skräddarsydda målgrupper för din annonsering på Facebook

Med hjälp av Facebooks egna data kan vi skräddarsy målgrupper utifrån ett enormt utval av intressen och personligheter. Kombinera detta med Facebooks look-a-like-funktion som utifrån 2000 parametrar jämför din målgrupp med alla andra Facebook-användare som liknar dessa.

Du som annonsör kan också sätta upp kampanjer där du annonserar emot alla som på ett eller annat sätt interagerat med dig på Facebook eller Instagram. De kan ha gillat en bild, delat en status eller kanske taggat en kompis i kommentarerna. Facebook Ads ger oss som annonsörer möjlighet att annonsera emot dessa.

Du kan också ladda upp dina mailadresser från t.ex. MailChimp och annonsera emot dessa (förutsatt att de är kopplade till ett Facebook-konto). Och ja, så klart kan du också skapa look-a-like utifrån dessa!

#
06 jul: 4 tips på hur du blir en skickligare filmfotograf

På sociala medier ser vi idag mer film än någonsin. Och det är inte så konstigt. Vi tittar ju mer än gärna på film – nästan oberoende av innehåll. Det gör film till ett oslagbart medium med högt obs-värde. Eftersom vi är så vana vid att se på film, så…

#
08 mar: Facebook tar upp kampen mot LinkedIn – Lanserar Facebook Jobs

Med en andel på 74 % av svenska internetanvändare är Facebook idag den största sociala plattformen i Sverige. Den andelen lär knappast minska med nya lanseringen “Facebook Jobs”. Med Facebook Jobs – som är en direkt konkurrent till sajten LinkedIn – kan du som annonsör nå specifika målgrupper med dina…