Nå nya målgrupper med skulle
vilja
 bli
 din viktigaste partner.

Är du marknadschef eller på annat sätt ansvarig för bolagets marknadsföring? Vi är intresserade av att inleda nya samarbeten med dig som vill utveckla din affärsverksamhet med hjälp av digital marknadsföring. Ring oss på 010-33 00 050 eller skicka ett mejl på case@noga.se och berätta om dina önskemål, din verksamhet och dina affärsmål, så tar vi gärna en diskussion. Välkommen att höra av dig!

KONTAKTA OSS
Du når oss alltid på mejl@noga.se
 och vardagar mellan 8-17 når du oss även på telefon 010 – 33 00 050.

BESÖK OSS
Vi tar normalt emot bokade besök på vårt huvudkontor på Bataljonsgatan 8 i Jönköping. Just nu är vi lite restriktiva med fysiska möten och träffas hellre via webbmöten. Kontakta oss så diskuterar vi vidare.

PERSONUPPGIFTER
När du kontaktar oss behöver vi behandla dina personuppgifter. Och genom att kontakta oss samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter. I vår integritetsspolicy kan du läsa om hur behandlingen går till.

ANSÖKAN OM ARBETE & PRAKTIK

Har du frågor gällande arbete eller praktikplats? Vi söker ständigt efter fler talanger som kan förstärka vårt team av strateger och under både vår och höst erbjuder vi möjlighet till praktik för högskole- och yrkesstuderande.

För att din ansökan om arbete eller praktik ska behandlas behöver den vara skriven på svenska och innehålla namn, ålder, kontaktuppgifter, CV och ett kort personligt brev där du beskriver dig själv och förklarar hur just du kan bidra till att göra Noga lite vassare.

För att söka arbete mejlar du oss på jobb@noga.se. Söker du praktik så skickar du ett mejl på praktik@noga.se.
Undvik att skicka onödiga personuppgifter som personnummer.

Bataljonsgatan 8
553 05 Jönköping

Nå nya kunder med Facebook-annonser.

Med Facebook Ads får du möjlighet att använda en riktigt kraftfull annonsplattform. Få annonskanaler ger dig som annonsör så stora möjligheter att hitta och nå precis rätt målgrupper. Med hjälp av Facebooks spårningskod, Facebook-pixeln, kan du nå personer som besökt din webbplats, de som handlat av dig – men även de som påbörjat ett köp utan att checka ut.
träffsäkert MÅLGRUPPSURVAL
Förutom att nå personer som har besökt din webbplats eller som följer din Facebook-sida, kan du även visa annonser för personer, baserat på deras intressen. Den information om bland annat bostadsort, ålder, intresse och användarbeteende som Facebook har om sina användare, ger en unik möjlighet att skapa exakta målgruppsurval – Targeted Audiences. Här lönar det sig att lägga ner lite extra tid och energi, för när vi väl hittar rätt målgrupper når vi fram till de personer som verkligen har ett intresse av det du erbjuder. Och när vi enbart pratar med bekräftat intresserade personer blir Facebook en ekonomiskt mycket effektiv kanal.
stäng affären med REMARKETING & ABANDONED CART
Med Facebook remarketing kan du visa annonser för människor som följer dig på Facebook och Instagram eller som på ett eller annat sätt interagerat med dina sidor. De kan ha gillat en bild, tittat på en film eller kanske taggat en kompis i kommentarerna. Du kan även använda Facebook remarketing till att visa annonser för personer som besökt vissa sidor på din webbplats. För dig som driver en e-handel är det här extra användbart när du vill nå personer som återkommande köper produkter från ett visst varumärke eller en viss produktgrupp. Du kan också bygga en abandoned cart-kampanj för att nå de som lämnat sin varukorg utan att slutföra sitt köp. De här kampanjtyperna blir ofta snabbt lönsamma.
hitta nya kunder med LOOkaLIKE-målgrupper
Med Facebook lookalike-målgrupper klonar Facebook dina nuvarande kunder, dina webbplatsbesökare och följare och skapar en helt ny målgrupp. De jämför profilerna på mer än 2 000 punkter för att hitta de personer som bäst stämmer överens med dina nuvarande kunder. Det resulterar i en målgrupp som i mycket hög utsträckning liknar de som brukar köpa dina varor eller tjänster, de som brukar besöka din webbplats eller följa dig på Facebook och Instagram. Personer med samma intressen, köpvanor och livsstil. Eftersom du riktar dig till en högst intresserad målgrupp, uppfattas du som annonsör – än mer relevant.
MÄT RESULTATET SÅ DU VET ATT DET LÖNAR SIG
I Facebook Ads Manager skapar vi och optimerar dina annonskampanjer. Det är också här vi utvärderar resultaten mot de mål vi gemensamt satt upp för kampanjen. Det kan till exempel vara att nå en bred räckvidd, att driva trafik till webbplatsen eller att personer i målgruppen ska genomföra ett köp. Vi testar olika målgrupper mot varandra för att kunna analysera vilka målgrupper som genererat bäst resultat utifrån målsättningen. Med hjälp av målhändelser kan vi se hur många köp som genererats från en viss annons och varje köps konverteringsvärde, alltså försäljningsintäkten från köpet. Genom att titta på annonskostnad, intäkt och marginal får vi en bra bild av annonseringens lönsamhet. Med en genomtänkt kundresestrategi för Facebook Ads hjälper vi dig att successivt öka din omsättning och lönsamhet.
vi SKAPAr AFFÄRSNYTTA
Det finns alltså mycket goda möjligheter att hitta nya kunder med hjälp av Facebook. Vi på Strategibyrån Noga har lång erfarenhet av att arbeta med olika strategier för olika typer av företag. Vi har sedan 2009 hjälpt många bolag att hitta nya kunder och förbättra lönsamheten. Vill du veta hur vi tillsammans med dig kan skapa affärsnytta genom strategisk annonsering på Facebook? Varmt välkommen att höra av dig för ett första möte!
KONTAKTA OSS Direkt!

      Här finns vi
      Strategibyrån Noga AB
      Bataljonsgatan 8
      553 05 Jönköping

      036 – 777 90 95
      mejl@noga.se